Oortjes Tour de France etappe 10

Een aantal coureurs in de Ronde van Frankrijk protesteerde dinsdag op een wel heel ludieke manier tegen het verbod op ‘oortjes’ tijdens de tiende rit in de Tour van Limoges naar Issoudun. Rabobank-renner Grischa Niermann monteerde een grote antenne op zijn helm. Ook Kurt-Asle Arvesen (Saxo) protesteerde op zijn manier tegen het oortjesverbod. Hij ging voor de grap languit op de weg bij de start liggen.
De teams mogen vandaag en vrijdag bij wijze van experiment geen gebruik maken van de ‘oortjes’ waarmee ze in contact staan met de ploegleiderswagen. Dat besluit van de wielrenunie UCI stuitte de afgelopen dagen op veel weerstand van de ploegen, omdat het de veiligheid van de renners in gevaar zou brengen.

De UCI wil ermee bevorderen dat de renners zelf over de tactiek gaan nadenken.

5 Reacties

  1. Als het argument veiligheid gebruikt wordt om de oortjes te justificeren, laat dan alleen berichten met die strekking toe op de oortjes en controler dit steekproefs gewijs! met een strafmaat bij overtreding. Geen taktische instructies (coahen) tijdens de wedstrijd is in veel sporten gebruikelijk

  2. Ik begrijp best, dat een coureur graag wordt ingelicht over gevaarlijke situaties, maar waarom gebeurt dit niet via de tourorganisatie? Zij kunnen de renners het beste inlichten. Ik vind, dat een ploegleider slechts in uitzonderlijke gevallen contact mag opnemen met een renner en dan zeker geen koersgevoelige informatie mag delen. Ik juich de beslissing van de UIC van harte toe.

  3. Zijn de renners frisser of na zo’n (wandel)etappe. Waar moeten we de laaste 40 km mee rekening houden?

  4. Het blijkt dat wielrenners niet meer zelfstandig initiatief
    kunnen of durven nemen.Heel begrijpelijk,want ook in het normale leven bepaald de baas die betaald wat er gebeurt.Zeer spijtig voor de kijker,die met of zonder doping actie verwacht.

  5. is het niet mogelijk dat tomtom en of garmin
    een aparaat maken met de route en de gevaarlijke
    punten.

    en als iedereen met oortjes met de zelfde frequentie
    rijdt is het probleem over

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: