Lance Armstrong: Spijt van rentree

Lance Armstrong gaf donderdag na afloop van de zesde etappe in de Tour de France toe dat hij bevend op zijn fiets had gezeten. De zevenvoudig winnaar van de Tour de France was op de glibberige wegen erg bang geweest om onderuit te gaan. De etappe, gewonnen door Thor Hushovd (Cervélo), werd inderdaad gekenmerkt door diverse valpartijen.

‘Er is maar een woord nodig om dit soort dagen te omschrijven: eng,’ tekende het ANP na afloop van de rit op uit de mond van de Amerikaan. ‘Er zijn niet veel dagen geweest dat ik spijt heb gehad van mijn besluit om terug te keren, maar donderdag was zo’n dag. Ik scherts nu een beetje maar ik was erg gespannen door al die valpartijen om me heen.’

Vooral in finishplaats Barcelona gingen er veel renners onderuit. Armstrong weet wel waarom: ‘Als je een grote stad als Barcelona binnenkomt, weet je dat er extra olie op de weg ligt.’

Geef een reactie

