Koos Moerenhout: Nederlands Kampioen Wielrennen

Koos Moerenhout uit Welberg heeft zondag de Nederlandse titel wielrennen op de weg veroverd. De veteraan van Rabobank haalde in de slotfase een kopgroep in en soleerde naar de zege.
Kenny van Hummel uit Elden in de Betuwe won in het Limburgse Landgraaf de sprint van de achtervolgende groep. Moerenhout won in 2007 ook al de Nederlandse titel. Vorig jaar ging de overwinning naar Lars Boom uit Vlijmen.

“Dit is een mooie revanche”, verklaarde Moerenhout zondag na zijn zege. Hij doelde daarmee op het feit dat hij niet is geselecteerd voor de Ronde van Frankrijk. “Dat zit behoorlijk diep bij me. Natuurlijk vind ik het onterecht.”

Moerenhout kon kort voor het einde wegrijden uit een kopgroep. “Het gaatje dat ik sloeg was genoeg”, zei hij. “Ik had in de finale nog net genoeg over om naar de groep toe te rijden, ik heb tot het laatst vertrouwen gehouden. Toen ik op kop kwam zag het er even niet goed uit. Het was een slopend parkoers.”

Geef een reactie

