Evans: Contador is te verslaan in 2009

Cadel Evans zal volgende week zaterdag als één van de favorieten voor de eindzege aan de start staan van de Tour de France. De Australiër reed een goede Dauphiné Libéré waar hij tweede werd, voor Alberto Contador. De renner van Silence-Lotto denkt dat de Spanjaard te verslaan is in de Tour. Ik denk dat Contador te verslaan is de komende Tour, zegt Evans in een interview met Cyclingnews. Ik verwachtte meer van hem in de Dauphiné. Ik versloeg hem twee keer in de tijdrit, wat ook al een teken is dat hij verslaanbaar is. Het is zaak voor mij dat ik een regelmatige Tour zal rijden en niet te veel tijd moet verliezen in de ploegentijdrit. Als dat zo is, is alles mogelijk Evans ziet zichzelf niet als dé favoriet voor de eindwinst: Ik voel niet de druk die ik vorig jaar had. Vorig jaar was ik de topfavoriet voor de zege omdat Contador niet mee mocht doen met zijn ploeg. Dat is dit jaar anders. Hij zal de druk van het moeten winnen nu op zich voelen.

Geef een reactie

