Thomas Dekker Tour de France

Thomas Dekker zette in de afsluitende tijdrit in de Ronde van Zwitserland een puike prestatie neer. Met de derde plaats kan TD de Tour de France met vertrouwen tegemoet zien komen. “De tijdrit was voor mij een ultiem meetmoment, dat wist ik voordat ik eraan begon. En dan derde worden! Ik weet dat ik progressie maak, maar zo’n tijdrit bevestigt dat nog meer.”

Thomas zal nog een wedstrijd rijden voordat hij aan de start verschijnt van de proloog van de Ronde van Frankrijk in zijn woonplaats Monaco, dat is het Nederlands kampioenschap op de weg, met veel geduchte tegenstanders in jacht op het rood-wit-blauw. Maar met zijn hoofd is TD al in Monaco. “De proloog van de Tour is mijn volgende doel!”

Toch is er van een echte proloog geen sprake, de eerste krachtmeting in de Tour de France is een individuele tijdrit over 15,5 kilometer. Een goede klassering in deze eerste etappe is voor TD dus de doelstelling.

Geef een reactie

